سلامت و پزشکی

سلامت و پزشکی

سلامت و پزشکی

سلامت و پزشکی

عرق نسترن ، طبع ، خواص ، مضرات و طریقه مصرف نسترن


عرق نسترن ، طبع ، خواص ، مضرات و طریقه مصرف نسترن گرداوری شد

عرق نسترن ، طبع ، خواص ، مضرات و طریقه مصرف نسترن

 

نسترن

گیاه نسترن درختچه‌ کوچکی است با ارتفاع حداکثر ۳ متر و برگ‌هایی شامل پنج تا هفت برگچه دندانه‌‌ دار که به شکل بیضی نوک‌تیز بوده و گل‌ها به رنگ‌های گلی (قرمز کم‌رنگ)، سفید مایل به گلی و یا سفید می‌باشند.

استفاده از میوه گل نسترن (R. canina hips) در قرون وسطی رواج داشت و زمانی در میان عامه مردم برای بیماری‌های قفسه سینه مصرف می‌شد. میوه رز منبع طبیعی ویتامین C می‌باشد که موجب کاربرد گسترده آن در مکمل‌های ویتامین طبیعی، چای و محصولات متنوع دیگر از جمله سوپ و مارمالاد شده است. اگرچه این محصولات، به لحاظ تاریخی، مکمل غذایی به شمار می‌آمدند، ولی به عنوان داروی ملین و ادرارآور نیز مصرف شده‌اند.

 

طبع نسترن

طبع آن گرم و خشک است

 

خواص نسترن

درمان بیماری های ناشی از ورم کلیه ها درمان اسهال های شدید درمان عوارض کاهش ویتامین c در بدن ضد انگل آسکاریس کاهش البومین ادرار و ازدیاد ادرار تقویت مسلولین مدر و مقوی خلط آور درمان دیابت درمان اختلالات و بیماری های کبدی درمان تشنج درمان بیماری های مزمن پوست کاهش کلسترول درمان سیاه سرفه دارای کلسیم فراوان درمان نفخ درمان تشنج های شکم درمان تپش قلب درمان اختلالات و تشنج های عصبی درمان بی خوابی درمان استفراغ و تهوع درمان احتباس ادرار کمک به تولید گلبول های قرمز مفید برای دوره نقاهت ضد سرطان درمان و کاهش ترس، اضطراب و فشارهای عصبی دفع سنگ صفرا و کاهش صفرا

 

طریقه مصرف نسترن

۳۰۰ گرم نسترن را در قوری چینی بریزید و ۳ لیوان آب جوش به آن اضافه کنید و بگذارید ۵ ساعت دم بکشد و سپس از صافی بگذرانید و خرگاه خواستید مورد استفاده قرار دهید.

 

مضرات نسترن

مصرف خوراکی میوه گل سرخ هیچ‌گونه مسمومیتی ایجاد نمی‌کند و 100 گرم از آن حاوی بیش از 1200 میلی‌گرم ویتامین C می‌باشد. مصرف مقادیر کم آن هیچ‌ عارضه‌ای در بر ندارد و در مورد مصرف مقدار زیاد و طولانی‌ آن هم گزارشی ارائه نشده است. در کتب اروپایی، مانند کمیسیون E، عوارض مصرف مقدار زیاد این میوه ناشناخته گزارش شده است.

البته کارگرانی که به طور مداوم در معرض میوه‌های گل‌سرخ هستند، ممکن است دچار حساسیت و مشکلات تنفسی شوند. بعضی از این عوارض در واقع، حساسیت نیستند، بلکه پرزهای ریز میوه گل‌سرخ هستند که مانند پشم ‌شیشه بر روی پوست تحریکات مکانیکی پوستی ایجاد می‌کنند

عرق نسترن

 

خواص عرق نسترن

تقویت کننده قلب‌

ضد سرماخوردگی و بیماریهای عفونی‌

مفید جهت قولنج

کلیه و سنگ کلیه و مثانه

سرشار از ویتامین C

 

طبع عرق نسترن

طبیعت عرق نسترن گرم میباشد

 

طریقه مصرف عرق نسترن

طریقه مصرف : قبل از هر غذا یک استکان و یا بصورت شربت میل شود.

 

عرق نسترن

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.