سلامت و پزشکی

سلامت و پزشکی

سلامت و پزشکی

سلامت و پزشکی

دوقلودار شدن

دوقلودار شدن گرداوری شد

دوقلودار شدن

 

بسیاری از خانم ها دوست دارند تا در طی یک بارداری با یک تیر دو نشان بزنند ، یعنی تنها با یک زایمان دوقلودار شدن را تجربه کنند. آنها سختی بزرگ شدن دو بچه ها را تحمل می کنند اما دوست ندارند تا دردهای زایمانی را برای بار دوم تجربه کنند. برخی از آنها به صورت مصنوعی و با لقاح در آزمایشگاه دوقلو دار شدن را برای خود پدید می آورند اما برخی دیگر به صورت طبیعی این پروسه را سپری می کنند و تنها زمانی که برای اولین بار به سونوگرافی مراجعه می کنند با این خبر روبه رو خواهند شد.

دوقلودار شدن امری عادی نیست و به راحتی رخ نمی دهد. زیرا تنها درصد کمی از زنان شانس طبیعی برای دوقلودار شدن را با خود به همراه دارند. اما وجود یک سری از عوامل می تواند ایم شانس را بیش از پیش افزایش دهد. به عنوان مثال زمانی که شما سن بالای سی و پنج سال یا حتی چهل سالگی را برای بارداری خود انتخاب می کنید ، شاید در تعداد دفعات زیادی سقط را تجربه کنید اما شانس شما برای دوقلودار شدن افزایش خواهد یافت ، بنابراین احتمال دارد تا در یک باردای فرزند دوقلویی را به سلامت به دنیا آورید.

زنانی که در تعداد دفعات زیادی زایمان را تجربه کرده اند و فرزندان زیادی را به دنیا آورده اند احتمال دوقلودار شدن آنها بیشتر خواهد بود. اما نگهداری رحم برای این دوقلوها نیازمند شرایط خاص و قدرت بدنی بالایی می باشد. این موضوع بستگی دارد به اینکه در زایمان های قبلی آسیبی به رحم و دهانه ی آن وارد شده است یا خیر تا در زمان بزرگ شدن جنین ها فشاری بر این قسمت ها اعمال نشده و سقط خود به خودی را تجربه ننمایید.

در لقاح از نوع مصنوعی امکان دوقلودار شدن وجود دارد ، اما اگر دوست ندارید که هزینه ی زیادی را پرداخت کنید ، بهتر است تا با پزشک خود مشورت کنید. پزشکان توصیه هایی از نظر تغذیه ای میزان اضافه وزن و . . . . برای افزایش شانس را به شما توضیح می دهند اما رعایت این اصول الزامی برای بارداری دوقلو وجود ندارد و تنها یک شانس است که ممکن است به واقعیت تبدیل شود و یا اینکه با بارداری تک قلو همراه باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.