سلامت و پزشکی

سلامت و پزشکی

سلامت و پزشکی

سلامت و پزشکی

آشنایی با بیماری نشت روده


آشنایی با بیماری نشت روده گرداوری شد

آشنایی با بیماری نشت روده

 

شاید تاکنون برای اولین بار با واژه نشت روده آشنا شده باشید. اما در حقیقت این واژه به یک بیماری خاص روده ای مرتبط است. نشت روده یعنی روده ای که به دلایل مختلف دچار حالتی از التهاب و درد شده و در نتیجه این درد ساعت به ساعت بیشتر از قبل خواهد شد. زمانی که التهاب به اوج خود رسد ، گویی روده دچار سوراخی شده است که مواد موجود از نظر غذایی از این سوراخ به جریان خون نشت پیدا می کنند. البته این ذرات در تعداد زیاد و در اندازه ی کمی قرار دارند .

در نشت روده ، روده ی فرد به شدت آسیب خواهد دید ، این آسیب مربوط به سلول های پوشاننده روده می باشد که در صورت بی توجهی به خونریزی روده منجربه خواهد شد. در صورتی که از رژیم غذایی حاوی مواد گلوتامین بهره ببرید ، این سلول های آسیب دیده به سرعت تغییر و بهبود خواهند یافت ، اما در صورت عدم توجه به بیماری های خطرناک دیگری دچار خواهید شد. افرادی که حساسیت های غذایی خاصی دارند با قطع مصرف خود به آسانی به شرایط طبیعی باز خواهند گشت.

معمولا استفاده از غذاهای محرک همانند ادویه جات ، مصرف الکل و مواد مضر برای روده ، این بیماری یعنی نشت روده را تشدید می کند. در صورت وجود علائمی خاص در خصوص بیماری های روده ای حتما به پزشک مراجعه کنید. نشت روده گاها به صورت نفخ بسیار شدید تظاهر خواهد کرد. افرادی که پس از مصرف هر نوع غذایی به شدت نفخ می کنند و باید به سرعت برای تخلیه به توالت بروند ، از نظر ابتلا به نشت روده مشکوک خواهند بود. با مراجعه به پزشک و گرفتن یک شرح حال ساده به راحتی و در کمترین زمان ممکن می توانید از این بیماری باخبر شده و مراحل درمان آن را سپری نمایید.

آشنایی با بیماری نشت روده

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.