سلامت و پزشکی

سلامت و پزشکی

سلامت و پزشکی

سلامت و پزشکی

بیماری برونشیت و درمان های سنتی


بیماری برونشیت و درمان های سنتی گرداوری شد

 

بیماری برونشیت و درمان های سنتی

 

برونشیت یکی از بیماری های ناتوان کننده در ریه های یک فرد می باشد که تنفس طبیعی را مختلف می سازد. از علائمی که یک بیمار برونشیتی آن را تجربه خواهد کرد می توان به تب شدید ، دردهای مختلف در عضله ها و قفسه سینه ، مشکل در تنفس عادی ، سرفه های مکرر و خلط دار و . . . اشاره نمود. برونشیت در صورت عدم درمان می تواند سلامتی ریه های فرد را تحت تأثیر خود قرار دهد. معمولا برای درمان این بیماری روش های مختلفی به کار گرفته می شود اما در کنار این روش ها استفاده از داروهای گیاهی هم ارزشمند خواهد بود.

یکی از گیاهان بسیار مفیدی که به راحتی می تواند علائم مربوط به برونشیت را بهبود ببخشد ، پیچک بالارونده می باشد. پیچک ها معمولا یکی از زیباترین گیاهان می باشند و علاوه بر زیبایی خود خواص درمان هم دارد. در کنار پیچک می توانید از عسل هم برای درمان ناراحتی های مربوط به ریه بهره ببرید. معمولا در طب سنتی هر گیاهی که معرفی می شود برای درمان یک سری از علائم خاص که ممکن است در بین بیماری های مشترک باشد ، مورد استفاده قرار می گیرد ، اما این گیاهان باید با احتیاط و در اندازه ی خود مصرف شوند .

گیاه بعدی گیاهی است که شاید ما آن را به عنوان یک ادویه برای طعم دادن به غذاها مورد استفاده قرار دهیم ، اما باید بدانید که آویشن یک کاربرد دیگر هم دارد و آن هم درمان بیماری برونشیت به خصوص سرفه های مکرر آن است. برونشیتی که توسط آویشن درمان شود معمولا کمتر از دو هفته طول خواهد کشید.

اکالیپتوس یکی از دیگر گیاهان مؤثر در درمان برونشیت می باشد. اکالیپتوس به صورت مختلفی از جمله پرکاربردترین آنها یعنی آدامس ها در بازار موجود می باشد که معمولا خاصیت خنک کنندگی دهان و باز کردن راه هوایی را دارد. پس استفاده از آن می تواند علائم تنفسی مربوط به برونشیت را از بین ببرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.