سلامت و پزشکی

سلامت و پزشکی

سلامت و پزشکی

سلامت و پزشکی

مهم ترین علت تهوع صبحگاهی


مهم ترین علت تهوع صبحگاهی گرداوری شد

 

مهم ترین علت تهوع صبحگاهی

 

تهوع صبحگاهی یکی از حالت های شایع در بین افرادی است که یا در دوران بارداری به سر می برند یا به بیماری های گوارشی مبتلا هستند. در حقیقت اگر فردی باردار نباشد یکی از مهم ترین علل ایجاد تهوع صبحگاهی بیماری گوارشی مربوط به معده به نام ریفلاکس می باشد. ریفلاکس معمولا در طول شب که معده خالی است اثرگذار خواهد بود و می تواند در زمان بیدار شدن که معمولا صبح ها می باشد ، اثر چندین ساعته ی خود را به صورت تهوع صبحگاهی نشان دهد.

زمانی که فرد پس از خوردن غذا شرایط بهتری را تجربه می کند و هیچ علامتی از تهوع ندارد ، این علت یعنی ریفلاکس قطعی تر مطرح می شود. زیرا با پر شدن معده میزان ترشح اسید کاهش پیدا می کند و این عامل خود ریختن آب بر آتش است و تهوع صبحگاهی به پایان می رسد. اما ممکن است که افراد تنها در صبح حالت تهوع را نداشته باشند ، بلکه این حالت حتی در بعدازظهر و در زمان شب هم به سراغ آنه بیاید. بنابراین با مراجعه به نزد پزشک عمومی و ارائه دادن شرح حال این علت تشخیص داده می شود.

پس از آن راه حل هایی برای رفع علائم رفلاکس معده که اعم از تغییر در روش زندگی کردن و مصرف داروهای کاهنده ی اسید معده خواهد بود مطرح می شود. افرادی که از نظر معده و ترشح اسید مشکلاتی دارند باید پس از مصرف هر وعده ی غذایی چند دقیقه ای راه بروند تا غذای صرف شده ی آنها هضم شود. در این صورت می توانند به استراحت بپردازند. بهتر است که زمان آخرین وعده ی غذایی شما در شب چندین ساعت قبل از خواب باشد تا عمل هضم و جذب به خوبی انجام شده باشد. رعایت این اصول می تواند به خوبی فرد را از حالت تهوع صبحگاهی رها کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.